טיפים לפרזנטציה מצולמת

אין דרך אחת טובה להעביר פרזנטציה, אבל יש כמה עצות של בעלי נסיון שיכולות לבוא לעזר. מוזמנים לקחת ממה שמרגיש לכם נכון :

• מומלץ להתגבש על תוכן הדברים היטב ורק לאחר תירגול להתחיל לצלם .
• צרפו את הקטע הכי טוב שבוצע.(במידה וצילמתם יותר מפעם אחת)
• לאלו מכם שמרגישים נוח יותר לדבר מול אדם ולא מול מצלמה, בקשו מאחד מחברי הצוות לעמוד מאחורי המצלמה והביטו אליו במהלך הצגת הדברים.
• התחילו עם פתיח שיצור סקרנות ועניין. (סיפור קצר/ שאלה/ נתונים )
• ציינו מה הבעיה /הקושי, בקרב מי, ומה הפתרון שאתם מציעים, במידת האפשר ציינו נתונים שתומכים בהנחות המוצא שלכם.
• סיומת – סכמו ממש בקצרה את המסר המרכזי שלכם ושלבו שורת סיום מרשימה עם חומר לחשיבה או קריאה לפעולה.

חשיבות הפרזנטציה

הצעדים הראשונים של סטארט- אפ הם לא רק פיתוח ועיצוב אבל גם, לא מעט שיכנוע.
סטארט- אפ  מוצלח הוא תולדה של תהליך מתפתח. ברוב המכריע של המקרים הוא חייב להתבסס על רשימה הולכת וגדלה של אנשים שמאמינים ביזמים וברעיון שלהם, שמרגישים שיש להם משהו ביד, ששווה ללכת איתם.
כמובן שאין צורך להיות "קוסמים של מילים", אבל כן צריך לדעת "לדבר לענין" ולדעת לאשש את הטענות שלכם בנתוני אמת כדי לקדם את המטרה שלכם.

"בחיים האמיתיים" יזמים נדרשים להציג את המיזם שלהם ולשווקו באופן בלתי נלאה בפורומים שונים: ב"האקתונים", "מיטאפים" מול ועדות של מאיצים טכנולוגיים (אקסלרטורים), אנג'לים או מול נציגי קרן הון סיכון – במטרה לשכנעם להשקיע בסטארט-אפ שלהם.
מדובר בתהליך ארוך. ממש מסע של שיכנועים שכן גם לאחר ההתבססות הראשונית היזמים נדרשים להציג את המיזם שלהם מול אנשי עסקים וגופים במגזר העסקי או הציבורי כדי לרקום שיתופי פעולה אסטרטגיים ועסקיים שיהוו את תשתית הפעילות שלהם.

לא כל מפגש יכריע את גורל המיזם שלכם, אבל ככל שתתמקצעו בהצגת המיזם שלכם (בהתאם לסטטוס ההסטארט-אפ ולקהל היעד) כך תגדילו את הסיכוי להתקדם לשלב הבא.
מה המסקנה? .. נכון. פרזנטציה היא מיומנות ששווה לתרגל!

בהצלחה!

נקנח בסירטון קצר: איך להתחיל פרזנטציה (סיימון סינק)

15 הצוותים שיעלו לגמר יזכו להציג את המיזם שלהם (בליווי מצגת)
על הבמה מול קהל וצוות השופטים!