התגבשתם על רעיון? 
זה בדיוק הזמן להתמקד בלקוחות העתידיים שלכם, לבדוק כמה אנשים ירצו להשתמש בפתרון שלכם. במילים אחרות מהו פוטנציאל השוק של הרעיון שלכם ומיהו קהל היעד.

דקותיים עם סטראטאפיסטים צעירים על קהל היעד ופוטנציאל השוק

בדיקת פוטנציאל השוק מהווה שלב חשוב בפיתוח הסטארט-אפ, היא מסייעת להבין יותר אודות מצב הענף בו אנו רוצים לפעול ולקבל הערכה על סיכויי ההצלחה של המוצר. ביצוע בדיקה של פוטנציאל השוק הוא חיוני לכל חברה שמנסה לפרוץ לשוק עם מוצר מסוג כזה או אחר.

טיפ של מנטור:
נורא מפתה מיד לקחת את הרעיון הלאה לעבודת צוות ולהפוך את הרעיון למשהו מוחשי, הרי יש לכם פתרון גאוני לבעיה מאד כואבת ואתם נלהבים להתקדם הלאה ולבנות אותו! יש משפט שאומר " אנשים מקבלים מהיקום את מה שהם מבקשים ממנו". אני אומר, "צריך לשאול ולבדוק קודם, מה היקום צריך? ומשם להתקדם".

השאלות שיש לשאול:

  • מי קהל היעד הכללי של הרעיון שלי? האם אני פונה ללקוחות או חברות?
  • מיהו קהל היעד הראשוני שאתו ארצה לפרוץ לשוק?

תשובה לא טובה תהיה למשל, בעולם יש 2.5 מיליארד בני נוער. אם אתם עושים אפליקציה לכמה מהם יש טלפון חכם ובכלל יוכלו להשתמש בה? אם היא  באנגלית, כמה מהם קוראים אנגלית?  צריך למקד את קהל היעד ולהיות מדויק לגביו.

אז איך נבדוק את קהל היעד והאם הוא באמת מעוניין במוצר?

  • מומלץ לבצע סקר, הסקר יכול להיות רחב וכך לגלות קהלים חדשים אפשרים, והוא יכול להיות ממוקד בקהל היעד הראשוני שאליו חשבנו לפנות.

מגוון כלים לסקרים:

Google Consumer Surveys: סקרי שוק מהירים ומדויקים מגוגל, כמובן ניתן להשתמש גם ב Google Forms.
SurveyMonkey: תוכנת סקרים חינמית אונליין.
Typeform: סקרים וטפסים אונליין.

  • מומלץ לבדוק למי המתחרים הפונים!

 

שר החינוך, נפתלי בנט משתף בכמה טיפים בנושא הקשבה לשוק

או מה אנחנו עושים אם אחרי הסקר, קיבלנו תוצאות שונות לחלוטין?