בדיקת המתחרים מאפשרת לנו להבין טוב יותר את מצב הענף בו אנו רוצים לפעול ולקבל הערכה על סיכויי ההצלחה של המוצר. בדיקה זו היא חיונית לכל מיזם עסק ומוצר שמנסה לפרוץ לשוק.
הגדרה למתחרים:
כל מי שהלקוח הפוטנציאלי שלי עשוי לשלם את הכסף שאני רוצה עבור המוצר שלי, למוצר שלו.
השאלות שיש לשאול :
האם קיימים מוצרים דומים או כאלו שמתמודדים עם בעיה דומה?
היכן המתחרים שלנו פועלים, ומה קהל היעד שלהם?
מה התועלת העדיפה או הנוספת שהמוצר שלנו מציע ביחס למתחרים?
מילה בקטנה:
ברוב המקרים, הרעיון המקורי לסטארט-אפ עובר שינוים רבים, לעתים לאחר בדיקת המתחרים נחזור לשאול את עצמנו האם אכן הרעיון שלנו מספיק מיוחד, במידה ולא, זאת הזדמנות מצוינת לדייק לשפר את הרעיון שלנו.
טיפ של מנטור:
"חברת סטראט-אפ שלא נמצאת עם האצבע על הדופק מול המתחרים שלה, תמצא את עצמה מהר מאוד בלי דופק"

כלים מומלצים לאיסוף נתונים על המתחרים:
מנוע החיפוש של Google כמובן, מומלץ לחפש באנגלית, ואל תשכחו לעשות חיפוש גם בחנות האפליקציות.
Product Hunt – The best new products in tech. כל המוצרים החדשים והחמים.
המנוע המוצלח של Start-Up Nation Central יכול לעזור לכם היטב בחיפוש אחר חברות סטארט-אפ מתחרות.
ועוד מקום מעולה crunchbase.com שגם יתן לכם מידע על האנשים מאחורי החברה, וכמה הושקע בה.
רשתות חברתיות ואתרים:
Facebook : מציאת קבוצות רלוונטיות ברשת החברתית – בעברית, שעוסקות בסטראטאפים ויכולות להוות מקור למידע רלוונטי.
Quora: כלי נהדר לחיפוש נתונים על שוק או מתחרים.
LinkedIn: הרשת החברתית המקצועית הגדולה בעולם.
StackExchange: מומחים עונים לשאלותיכם ב-137 קהילות שונות.
Reddit: קהילה גדולה המתקשרת באמצעות שיתוף בתוכן רלוונטי.
Onstartups: הדיונים בקבוצה טובים לקבלת מידע.