למה חצי מהסעיפים ב One Pager מופיעים שוב במצגת ?
כידוע, תהליך עבודה על סטארט-אפ הוא דינמי, ככל שמתקדמים נחשפים לעובדות ומתגבשים על תובנות חדשות בנוגע לאופי המיזם ומתקדמים צעד נוסף לקראת גיבוש והרחבה או צמצום (לעיתים אפילו שיוני בכיוון) ממה שתוכנן שבועות או חודשים קודם. לאור זאת, סעיפים שנכללו בOne Pager שהגשתם – חוזרים למילוי גם במצגת מתוך הנחה שעברתם תהליך של גיבוש ודיוק. מלאו את הסעיפים הללו בהרחבה בהתאם להתקדמות שלכם במיזם (במידה ואין מה לעדכן, פשוט השיבו תשובה דומה להגשה הקודמת)

גישה לידע
לרובו המכריע של המידע שאנו מציגים כאן נחשפתם בסדנאות העשרה וב"מחנה האימונים" במסגרת האליפות. אתם מוזמנים להיעזר בתכנים המובאים כאן. מומלץ להתחיל בדף הבא הכולל שני סירטונים והמלצת קריאה:

כיצד לבנות מצגת מנצחת 
סעיפי המצגת כוללים את הנושאים הבאים:

1.מה הבעיה/ הצרך שיש לפתור (Need/Opportunity)
התחילו מלתאר את עולם הבעיה – מהו הצורך? איזו בעיה אתם באים לפתור? למה עד היום אף אחד לא פתר אותה?

2. מה הפתרון לבעיה/ צרך? (Our Solution)
הציגו בקצרה את הפתרון שלכם לבעיה שתיארתם בהתחלה, מה הוא כולל ואיך הוא עובד? (אפליקציה למובייל/תוכנה/פלטפורמה אינטרנטית/ מוצר צריכה וכדומה)

3. השוק (Market) מי הם המשתמשים, איך נגיע אליהם? מה היקף השוק?
התייחסו לשוק בו אתם פועלים – כמה כסף יש בו? מי הלקוחות הפוטנציאליים בו? כמה הוא גדל משנה לשנה? חשוב שתהיו ממוקדים, אם אתם פועלים בשוק גדול ו”כללי” מדי (למשל, מובייל) חשוב לפלח אותו לחלק הרלוונטי ולא להתייחס לשוק כללי מדי, שלא מייצג את הפוטנציאל העסקי האמיתי של מהות הפעילות שלכם.
אסטרטגיית השיווק (Go-To-Market): כיצד “תפרצו” אל השוק? מיהם הלקוחות הראשונים שלכם, כיצד תגיעו אליהם?

שוק ותחרות 

4. מהו המודל העסקי? (Business Model)
הסבירו מהו המודל העסקי של המיזם שלכם.

מודל עסקי:הסבר

על מודל עסקי בסירטון ופודקאסט

5.תוכנית כספית:
בהתאם לאופי המיזם הציגו בטבלה או בגרף את תשקיף התוכנית.
מומלץ לעשות שימוש בחלק מהמשתנים הבאים:
עלות הפקת אב טיפוס / עלות הקמת האפליקציה/ מחיר יחידה או מנוי  לצרכן/ מחיר יצור/ סכום גיוס ראשוני נדרש/ לוח זמנים ופירוט הצגת הכנסות / תמהיל הוצאות /שכר עבודה / צפי להחזר השקעה (Break even point)

יזמים צערים על תוכנית כספית

6. אבני דרך (Milestones)
אנא ציינו (מומלץ בסיוע טבלה) את שלבי המיזם כפי שבאו לידי ביטוי מנקודת ההתחלה עד לשלבים המתקדמים
כולל סטטוס עכשווי (Company Status) ובו פירוט קצר על המצב הנוכחי של המיזם.

אבני דרך 

7. הצוות (Team) פירוט תפקיד, רקע ונסיון של חברי הצוות.
משקיעים שמים כסף, קודם כל, על אנשים ורוצים להשקיע ב”צוות מנצח” שיכול לקחת את המיזם קדימה, לבנות חברה, לתפקד טוב יחד, ולמלא את כל הפונקציות הקריטיות במיזם.

  • ציינו לצד כל שם מה תפקידו ונסיונו
  • כמה מילים נוספות על כל אחד מכם.
  • תנו הסבר קצר או המחשה לגבי מדוע אתם, כצוות, יכולים ומתאימים להרים את הסטארט-אפ.

8. פרזנטציה מצולמת (עד 3 דקות)
מיזם סטארט-אפ מעצם מהותו הוא חדשני ולכן המשקיעים מבקשים להתרשם שיש לאחד או יותר מחברי הצוות את היכולת המיוחדת לעמוד בחזית ,לשדר אמינות להדגים הבנה בתחום הרלוונטי עם ניצוץ בעיינים. ובקיצור רושם חיובי. (זאת בפרד מיתר ההיבטים האובייקטיביים של המיזם עצמו.)
האם אתם יכולים להעביר באופן בהיר את מהות המיזם? האם אתם משדרים התלהבות ?
האם הנחיצות של המיזם שלכם משכנעת? האם האופן שהמיזם שלכם "נולד" שווה סיפור? (אם כן, שיקלו לשלבו בתמצית נמרצת)
הערות טכניות:
• מומלץ להקפיד על זווית צילום נכונה, תמונה יציבה ואיכות קול טובה (ללא הפרעות)

9. ישימות המיזם (Technology & Innovation)
איך נראה המיזם שלכם?
(מומלץ במידת האפשר לצרף המחשה ויזואלית )
הסבירו מה מייחד את הטכנולוגיה שמאחורי המיזם ובמידה ואין טכנולוגיה ייחודית, הסבירו מה חדשני במיזם שלכם, באופן כללי. חדשנות, יש לציין, יכולה להתבטא גם כחדשנות טכנולוגית אך גם כחדשנות קונספטואלית (חשבתם על משהו פשוט, אך הוא עדיין לא קיים בעולם).