לפני שאנו מתחילים חשוב להגיד – אין מדע מדויק או נוסחה בדוקה לבניית סטראט-אפ מצליח. זו הסיבה למגוון רחב של מודלים ותיאוריות העוסקות בכך!

באופן כללי נהוג לציין רצף שלבים לא מחייב משלב הרעיון עד שלב הפריצה הראשוני:
1.רעיון-2.הקמת צוות מוביל 3. גיבוש תוכנית עסקית 4. גיוס תקציב 5.תחילת פיתוח 6. גיוס SEED .7 .
לאחריו סבב גיוס ראשון (First- round) ,שיווק ומכירות.. ..וזו רק ההתחלה!
(ואחרי כל האתגרים והקשיים והתנהלות מקצועית, מיומנות יוצאת דופן וצוות מנצח ואם הכוכבים הסתדרו כמו שצריך. אולי, יש סיכוי לאקזיט. אבל עד אז .. הדרך ארוכה.. מאד)
כל צעד קטן קדימה של מיזם אינו מובן מאליו ומושגים עסקיים מעולם היזמות הטכנולוגית מציינים כל שלב לאורכו במעלה המסלול היחודי:
שלב הצמיחה (Growth Stage)- חברה בוגרת הנמצאת בשלבי גדילה משמעותיים, קיבלה מימון בסבבי גיוס קודמים ובעלת הכנסות משמעותיות וצמיחה בהכנסות. לרוב מדובר בחברות שגייסו שני סבבי הון ומעלה.
שלב ראשוני (Early stage)- השלבים המוקדמים במחזור חייו של סטארטאפ. בשלב זה מבצעים גיוסי Pre-Seed , Seed וסבב A על מנת להוביל פיתוח מוצר ראשוני, גיבוש צוות עובדים והתקדמות לפי התוכנית העסקית.
בשלות (Maturity) – שלב בחיי החברה, בו היא הופכת למאוזנת תפעולית. כלומר יש לה מכירות סדירות והיא ממצבת עצמה כמתחרה שהלקוחות הפוטנציאליים מודעים לה ולמוצריה.
אסטרטגיית יציאה (Exit Strategy)- התוכנית האסטרטגית למכירת המיזם, תוך הפקת רווח כלכלי מהמכירה. כבר בפגישות הראשונות עם קרנות ומשקיעים נוהגים לשאול את היזמים מהי אסטרטגיית היציאה של החברה.