איך למצוא רעיון מוצלח לסטארט-אפ?

עוד אין לך רעיון לסטארט-אפ?

אל חשש, הכנו לך כמה כלים שיעזרו לך לחשוב יצירתי וחדשני, לאורי ואדם המומחים שלנו בעולם היזמות, יש כמה עצות שיעיפו אותך קדימה לרעיון מנצח.

האזינו ל-podcast :  "מסלול ההמראה לרעיון"

אז בואו נסכם כמה מהנקודות המרכזיות מהפודקאסט (הֶסְכֵּת על פי האקדמיה ללשון עברית 🙂 )
1. לרשום כל רעיון שעולה לנו לראש, להיות סקרן ולחקור.
2. לשים לב לבעיות שחוזרות ומפריעות לנו פעם אחר פעם.
3. במה אנחנו טובים ממש (מומחים), ושם לחפש את הצרכים והבעיות.
4. להיכנס לנעליים של לקוח,מישהו אחר, ולנסות להבין מה הצורך שלו.
5. לבחור תחום מסוים, לחקור אותו, לצמצם את אזור העניין לאט לאט, עד שניגע בבעיה חשובה.
צרכים,בעיות, כאבים והזדמנויות – הם יובילו לפתרון יצירתי וחדשני.

לטיפים ורעיונות נוספים צפו בסירטונים מערוץ היוטיוב שלנו 

הסיפור של יאיר

עצות של יזמים

שינוי תוך כדי תנועה

תובנות של יזמים סידרתיים: 
1. הצורך הוא אבי ההמצאה – חשבו מה מציק לכם בסביבה הקרובה שלכם (בית ספר, חברים, משפחה, תחביבים) ובאיזו בעיה הייתם רוצים להתמקד ולמצוא לה פתרון.
2. חקרו את התחום האהוב עליכם ובחנו האם אפשר להוסיף " פטנט" שיוסיף ערך משמעותי.
3. שאלו אנשים אחרים מה מפריע להם ובחנו כיוונים אפשריים לפתרון הבעיה.
4. מומלץ לקיים 'סיעור מוחות' עם אנשים שאתם סומכים על דעתם.
5. אם יש לכם קצה חוט של רעיון שתפו בו אנשים קרובים כדי לקבל זוויות ראיה נוספות

רוצים להתקדם צעד קדימה עם הרעיון?
אורי ואדם הכינו לכם מספר שאלות מנחות ו-PODCAST נוסף: 'בדיקות לפני המראה'

הנה כמה שאלות פשוטות, לבדיקה עצמית:
1. תארו את הרעיון שלכם או את המוצר אותו אתם בונים\מפתחים
2. מהו הצורך או הבעיה אותה בא המיזם לפתור?
3. כיצד אתם יודעים שזה אכן צורך או בעיה אמיתית? מה עשיתם על מנת לבדוק זאת?
4. למי מיועד המוצר? מי יהיו הלקוחות, או לחילופין, המשתמשים בו?

*  השאלות הללו אינן מיועדות להגשה.