בשנים האחרונות מספר התיירים המגיע לישראל עולה באופן קבוע וזאת במקביל לעליה גם בתיירות הפנים, כל אלו מציבים אתגרים רבים בתחום.
    • פרסונליזציה של השיווק של מדינת ישראל בכלל ותתי המותגים לדוג' ירושלים, תל אביב, אילת, הנגב בעולם לקהלי יעד שונים, בשפות שונות, גילאים שונים ועוד. בנוסף יצירת קשר בין הפרסום לביצוע המכר.
    • מחיר הביקור בישראל – הורדת יוקר המוצר התיירותי והפיכתו לתחרותי אל מול יעדים אלטרנטיביים בדגש על מחיר לינה, מזון, אטרקציות ועוד.
    • לאור הגידול יש צורך בהגדלת היצע החדרים וגמישות בהיצע הקיים, כיצד ניתן ליעל את המערכות העוסקות בתחום.
    • ישנו  מחסור  קבוע בכוח אדם לתעשיית התיירות – מציאת פתרונות לאוטומציה של תהליכים בעולם התיירות ובפרט בתחום המלונאות דוגמת קונסיירז', קבלה, ניקיון חדרים, מלצרים ועוד, תוך שימוש בטכנולוגיות של בינה מלאכותית, IOT, Virutal Assistant,ורובוטים.
    • שיפור השירות לתייר – הגדלת שביעות הרצון מהשירות הניתן מכלל נותני השירותים בכל שרשרת המזון התיירותית מסוכני התיירות, נהגי מוניות, מסעדנים, מלצרים, מלונאים וכדומה.
    • שיפור חוויית התייר – העצמת חוויית הביקור – לפני, בזמן ואחרי. העצמת הביקור בישראל ובפרט באטרקציות תיירותיות תוך שימוש בטכנולוגיות מתקדמות מעולמות הAR והVR וכדומה, וכן שימוש באמצעים ויראליים להפצת החוויה.
    • הנגשת מידע זמין, אמין ושלם לתיירים אשר יאפשר להם לתכנון ולבצע את הטיול בצורה מושלמת.
    • טרנספורמציה דיגיטלית של תפקידים בתחום כגון: סוכני נסיעות, מורי דרך וכדומה.
    • הכנסת עסקי תיירות קטנים לעולם הדיגיטל והמכר הדיגיטלי.
    • China ready – התאמת המוצר התיירותי לתייר הסיני (ניתן ללמוד עוד בקורס המקוון של המשרד בקישור: https://learn.goisrael.com/course/view.php?id=24

למידע נוסף ניתן לבקר באתר משרד התיירות https://tourism.gov.il

בנוסף Open Data של מאגרי המידע של משרד התיירות: https://data.gov.il/organization/ministry_of_tourism

האתגר נכתב בשיתוף משרד התיירות אגף א' מערכות מידע דיגטל וניו מדיה.